Kerk­diensten

Iedere zondag bent u welkom in onze diensten. Je kunt vieringen ook online volgen via kerkdienstgemist.nl. In het rooster hiernaast zie je in welke kerk er dienst is.

Zondagsdiensten

Iedere zondagochtend ben je van harte welkom om één van onze diensten bij te wonen. Doorgaans is er tenminste in één van onze drie kerken een viering. Ook is er oppas en kindernevendienst.

Cantatediensten

Vijf keer per jaar zijn erop zondagavond cantatediensten in de Dorpskerk met het Haags Barokgezelschap o.l.v. Gilles Michels. Aanvang 19.15u.

Daarnaast is er twee keer per jaar een ochtendcantatedienst.

Aankomende Diensten

Datum Tijd

zo 28 april

Kerkdienst met Kindernevendienst Kievietkerk

zo 5 mei

Kerkdienst met Kindernevendienst Messiaskerk

do 9 mei

Kerkdienst Hemelvaart met Kindernevendienst Kievietkerk

zo 12 mei

Kerkdienst met Kindernevendienst Dorpskerk

zo 19 mei

Kerkdienst Pinksteren met Kindernevendienst Kievietkerk

zo 26 mei

Kerkdienst met Kindernevendienst Messiaskerk

zo 2 juni

Kerkdienst met Kindernevendienst Dorpskerk

Wat kun je verwachten van een kerkdienst?

Een kerkdienst is een uurtje inspiratie en gemeenschap. Liederen, gebeden en Bijbelteksten inspireren ons in het geloof en onze manier van leven.

Ook worden we tijdens de dienst bepaald bij wat we voor anderen kunnen betekenen. Iedere zondagochtend staat er een andere Bijbeltekst centraal die door de predikant wordt uitgelegd in de preek.

De dienst duurt ongeveer een uur. Je hoeft geen lid te zijn om een dienst te kunnen bijwonen. Na de dienst ben je ook van harte welkom bij de koffie.

Dopen

De geboorte van een kind is een wonder en een groot geschenk voor de ouders. In de doop maken we zichtbaar dat wij geloven dat wij onze kinderen van God ontvangen en dat zij met Zijn zegen hun weg door het leven mogen gaan.

Het is echter ook mogelijk om als volwassene te worden gedoopt. De doop maakt zichtbaar dat je gelooft dat God zich aan jou heeft verbonden en dat je deel wilt uitmaken van de christelijke gemeenschap.

Wil je je kind laten dopen of zelf gedoopt worden? Neem dan contact op met het kerkelijk bureau of één van onze predikanten.

Trouwen

Een huwelijk sluit je op het stadhuis, maar in de kerk wordt je huwelijk gezegend. Dankbaarheid en vreugde om de liefde worden gevierd en bruid en bruidegom worden gezegend met de liefde die uit God is.

In een aantal persoonlijke gesprekken bereid je samen met de predikant de dienst voor.

In onze kerk zijn ook echtparen van hetzelfde geslacht van harte welkom om de zegen te ontvangen.

Overweeg je te trouwen in de kerk? Neem dan contact op met het kerkelijk bureau of één van de predikanten.

Rouwen

Het verlies van een dierbare is een ingrijpend gebeuren. Het geloof reikt daarvoor troostvolle woorden en rituelen aan. Deze helpen ons om afscheid te nemen van onze geliefden in vrede en spreken de hoop uit dat onze geliefden in God geborgen zijn.

Onze predikanten zijn beschikbaar voor stervensbegeleiding en het begeleiden van een afscheidsplechtigheid.

Heeft u een predikant nodig of wilt u meer informatie? Het kerkelijk bureau of één van onze predikanten helpt u graag verder.

‘Ik ga naar de kerk om op adem te komen en adem te halen, omdat ik in onze drukke samenleving steeds weer buiten adem raak.’

J.J. Buskes, Nederlands theoloog