do 13 mei om 10:00 uur

Locatie:

ds Jilles de Klerk, gezamenlijke kerkdienst vanuit de Kievietkerk te Wassenaar

We kijken op deze morgen van Hemelvaartsdag naar een Javaanse batik over Jezus’ die op de wolken ten hemel vaart. Het is een bijzondere verbeelding van een bijzondere gebeurtenis die in Handelingen 1: 1-11 beschreven staat. Maar wat is Jezus’ hemelvaart? Het afscheid van Jezus? De rehabilitatie van Jezus? Zijn verheffing tot de oneindige macht? Wellicht dat de batik daar licht op kan werpen.

Er zijn mooie liederen bij Hemelvaartsdag. Anneke Jansen zingt er een aantal, begeleid op het orgel door Rijk Jansen.

Bijbeltekst: ‘Jezus die uit jullie midden in de hemel is opgenomen, zal op dezelfde wijze terugkomen als jullie Hem naar de hemel hebben zien gaan’ (Handelingen 1: 11)

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later te zien op Youtube Dutch Divine Services

De kerkdienst is alleen online te volgen vanwege Corona