Woensdagen in juli       10-12       Koffiedrinken in de Messiaskerk

Donderdag 18 juli          14:30    High Tea in de Kievietkerk

Donderdag 25 juli          Bedevaart op de Kaag (vertrek 10:30 en 14:00)

Dinsdag 6 aug               20:00    Filmavond in de Messiaskerk

Woensdag 21 aug         14:30    Zangmiddag in de Dorpskerk

Let op! Voor de High Tea en de Bedevaarten aanmelden bij het Kerkelijk Bureau!

KOFFIEDRINKEN

Zo kunt u iedere woensdagochtend (10-12uur)  in juli koffiedrinken in de Messiaskerk met gelegenheid tot gesprek of voor wie zin heeft een spelletje.

HIGH TEA

De High Tea in de Kievietkerk is zo langzamerhand een klassieker en ook dit jaar zorgen de dames weer voor veel lekkers en een gezellige middag.

Aanmelden bij het Kerkelijk Bureau

BEDEVAART

Wie lekker het water op wil, kan mee met Aat Schornagel op Bedevaart. Meld u op tijd aan, want het aantal plaatsen kent uiteraard een beperking. Er wordt gevaren op de Kaag, maar gezamenlijk vertrokken vanuit Wassenaar. Deelnemers van vorige bedevaarten getuigen van hoe ze genoten van de schoonheid van de natuur en de warme sfeer op de boot.

Aanmelden bij het Kerkelijk Bureau

kosten 15,00 pp.

FILMAVOND ‘HIDDEN FIGURES’

Een gratis filmavond in de Messiaskerk behoort ook weer tot de mogelijkheden. Dit jaar tonen we de film ‘Hidden Figures’, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van drie Afro-Amerikaanse wetenschapsters, die een belangrijk aandeel hadden in de ruimtewedloop. De film laat zien hoe NASA enerzijds intelligente zwarte Amerikaanse vrouwen kansen gaf, maar zij anderzijds te maken hadden met racisme en seksisme. Daarnaast geeft de film een mooi beeld van de ontwikkeling van de ruimtevaart en de politieke en maatschappelijke situatie destijds.

ZANGMIDDAG

Tot slot kunt u ook nog uw hart ophalen bij de Zangmiddag in de Dorpskerk. Onder begeleiding van Rijk zingen we heerlijke ‘gouwe ouwes’. Denk aan wat Johannes de Heer, een psalm in de oude berijming, gezangen uit het liedboek 1973 die het Nieuwe Liedboek niet hebben gehaald. Een middag vol lofzang met een vleugje nostalgie. Tussendoor vertelt  ds. Esther de Paauw wat achtergronden bij de liederen en in de pauze is er gelegenheid gezellig bij te praten met koffie en thee.