di 9 november om 20:00 uur

Het leefmilieu als bron van inspiratie. Wat de huidige crisis ons leert

vierde seminar in de serie

Deze avond wordt ingeleid door Dr. Ir. Medard Hilhorst

Hoe beleven wij onze leefomgeving: als onverschillig, als bedreigend, of als iets positiefs? (Welke waarden draagt het leefmilieu in zich?). Hoe beleven wij onze rol als wetenschapper, technicus, overheidsdienaar, kerkelijk werker, burger, ouder, buur, christen: als neutraal tegenover de feiten, als functioneel en afstandelijk, of als betrokken en geëngageerd? (Durft u zich te laten zien?)

“De mens maakt deel uit van de natuur, en zijn oorlog tegen de natuur is onvermijdelijk een oorlog tegen zichzelf.” (Rachel Carson)

Medard Hilhorst, emerituspredikant, studeerde technische wetenschappen in Twente en theologie en ethiek in Amsterdam. Hij doceerde meer dan 25 jaar ethiek aan de Erasmus Universiteit en het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. In de jaren ‘80 was hij studentenpredikant in Delft en promoveerde hij op ‘Verantwoordelijk voor toekomstige generaties? Een sociaal-ethische bezinning’.

Locatie: Messiaskerk, Zijllaan 57 te Wassenaar.
Aanvang: 20:00 uur.
Belangrijk:  Houdt u er rekening mee dat voor toegang gevraagd zal worden naar een corona toegangsbewijs. Dit kan via de Corona app op uw telefoon, het tonen van uw gele vaccinatieboekje of een papieren bewijs (zie www.coronacheck.nl voor instructies). Geef elkaar de ruimte en bij klachten, blijf thuis!
Tevens hanteren we de 1,5 meter afstand en dragen we een mondkapje tijdens het verplaatsen (in- en uitgaan van het gebouw).

Ook online te volgen via een livestream voor kaarthouders

Voor kaarten en meer informatie klick hier:  www.eventbrite.nl