wo 13 oktober om 20:00 uur

Naar een nieuw mensbeeld?

tweede seminar in de serie

Deze avond wordt ingeleid door Prof. Dr. Birgit Meyer

moderator:  Jilles de Klerk

Corona heeft ons leven flink in de war geschopt. De manier waarop we naar onszelf en de wereld keken, lijkt niet meer te kloppen. Zagen we onszelf vooral als onafhankelijke en vrije individuen; de pandemie maakt zichtbaar hoe afhankelijk we eigenlijk van elkaar zijn en hoe nauw we als mens verbonden zijn met de natuur.

Birgit Meyer stelt dan ook dat corona ons dwingt om anders naar onszelf te kijken. Zij neemt ons mee in een alternatief mensbeeld dat uitgaat van de onderlinge verwevenheid van de mens en zijn wereld. Aansluitend op haar lezing is er ruimte voor onderling debat gemodereerd door Jilles de Klerk.

Birgit Meyer (Universiteit Utrecht) is antropoloog en religiewetenschapper, en geeft leiding aan het onderzoeksprogramma “Religious Matters in an Entangled World” (www.religiousmatters.nl). In 2015 ontving zij de Spinozapremie van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).

Locatie: Messiaskerk, Zijllaan 57 te Wassenaar
Aanvang: 20:00 uur.
Belangrijk:  Houdt u er rekening mee dat voor toegang gevraagd zal worden naar een corona toegangsbewijs. Dit kan via de Corona app op uw telefoon, het tonen van uw gele vaccinatieboekje of een papieren bewijs (zie www.coronacheck.nl voor instructies). Geef elkaar de ruimte en bij klachten, blijf thuis!

Ook online te volgen via een livestream voor kaarthouders

Voor losse kaarten en meer informatie klick hier:  www.eventbrite.nl of via het kerkelijk bureau 070 5114068 of info@pkn-wassenaar.nl

Prof. Dr. Birgit Meyer