zo 23 mei om 10:00 uur

ds. Henk van Laren vanuit de Messiaskerk te Wassenaar

Het Loofhuttenfeest hebben de meeste kerken helaas nog niet van en met hun Joodse broeders en zusters leren vieren. Het Christendom kent daarom slechts vier hoofdfeesten: Kerstmis, Pasen, Hemelvaart en Pinksteren. Die feesten hebben hun oorsprong in het zogenaamde Oude Testament, maar betreffen vooral de levensloop van Jezus: zijn geboorte, zijn opstanding, zijn hemelvaart en zijn ‘begeestering’, zijn bezieling van zijn volgelingen, die communautair gingen leven. De gebeurtenissen op Kerst, Pasen en Hemelvaart worden begeleidt door engelen, maar niet die op Pinksteren. Pinksteren gaat vergezeld van ‘special effects’, die in ons wereldbeeld niet goed zijn te verklaren: vlammen op de hoofden van gelovigen: wat is dat nou voor ‘verschijnsel’?

Helaas wordt deze dienst niet online gestreamd.

Kinderen zijn welkom in de Kindernevendienst (graag aanmelden – zie onder)

De liturgie kunt u hier vinden.

Vanaf 23 mei geldt een maximum van 30 bezoekers per dienst. U kunt zich voor deze dienst aanmelden bij het Kerkelijk Bureau.