za 13 mei om 16:00 uur

‘SUMMA CUM LAUDE’ afgestudeerde organist op beide orgels in de Dorpskerk

Toegang: vrij

Na afloop van het concert is er een open-deur collecte.

Hoek studeerde aan het Rotterdams Conservatorium en haalde daar zijn einddiploma ‘summa cum laude’. Adriaan Hoek won liefst acht prijzen op diverse orgelconcoursen en is benoemd tot stadsorganist van Rotterdam.

Op 13 mei kunnen wij deze begaafde musicus hier in Wassenaar beluisteren op het grote Hinsz van Dam orgel en op het Franse Cavaillé-Coll orgel.

Hoek begint op het Hinsz orgel met ‘Orgelconcert nach Vivaldi’ van Johann Sebastian Bach, waarna hij op het Franse orgel achtereenvolgens stukken uit het Weihnachts-Oratorium, uit ‘Wachet auf ruft uns die Stimme’ en uit het ‘Wohltemperierte Klavier’, alle drie eveneens van Bach, ten gehore brengt.

De organist besluit dit opmerkelijke Bachconcert met diens ‘Aria variatie alla maniera italiana’ en ‘Giaccona’.

U bent van harte welkom!