za 26 november om 16:00 uur

Organist Anneke Jansen in de Dorpskerk te Wassenaar

Toegang: vrij.

Anneke Jansen speelt een afwisselend programma. Naast twee Advent Koralen klinkt er ook wereldlijke muziek. Zondag 27 november is de eerste Adventszondag en daarom heeft Anneke Jansen twee advent koralen op het programma staan. Als  eerste de koraalfantasie over de lofzang van Maria “Meine Seel erhebt den Herren “ van Delphin Strungk( 1601-1694) Hierna volgen een aantal delen uit de Première Suite van J.H. Fiocco(1703-1741. Lieflijke en vrolijk muziek waarbij de fluit registers van het Hinsz orgel prachtig tot klinken komen. Dan volgen over het tweede Advent Koraal “Nun komm’ der Heiden Heiland” drie bewerkingen van de hand van J.S. Bach. Drie zeer verschillende bewerkingen! In het eerste werk wordt de melodie met veel versieringen uitkomend gespeeld, in het tweede werk zijn er twee beweeglijke baslijnen, een dialoog tussen pedaal en linkerhand waarboven de melodie klinkt. Het derde werk sluit af met plenum en de melodie in het pedaal. Het programma wordt hierna vervolgd op het Mutin orgel. Uit Symphony VI van Ch.M. Widor(1844-1937)worden twee delen gespeeld: Cantabile, een zangerig deel waarbij de milde klank van het Mutin orgel klinkt. Finale, een virtuoos slotstuk waarbij het uiterste van het orgel wordt gevraagd.

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen.  Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.