za 9 oktober om 16:00 uur

Organist: Anneke Jansen

Anneke Jansen bespeelt de twee orgels in de Dorpskerk

Anneke Jansen kennen veel Wassenaarders als begaafde cantor-organiste van de Kievietkerk. Zij speelt muziekstukken van de grote Bach, zijn oom Johann Christoph Bach, Bachs zoon Carl Philipp Emanuel en variaties op Bachs naam van Schumann, Widor en Liszt.

Jansen begint met de ‘grote e moll’ (Praeludium et Fuga in e moll) van Johann Sebastian en een compositie van zijn oom op het grote, Hinsz-van Dam orgel.  Dan gaat zij verder op het Mutin orgel met een werk van Schumann op de naam ‘Bach’, en een bewerking van een Bach werk van Widor. Weer terug op het Hinsz orgel speelt Anneke een sonate van Bachs tweede zoon Carl Philipp en tot slot een hommage aan Bach van Frans Liszt. Een zeer gevarieerd en aantrekkelijk programma, zowel voor Bach liefhebbers, maar ook voor andere liefhebbers van orgelmuziek.

Eens temeer kunnen wij op 9 oktober genieten van de twee schitterende orgels, die onze Dorpskerk rijk is.

Toegang: vrij. Na afloop is er een open deur-collecte.

Belangrijk:  Houdt u er rekening mee dat voor toegang gevraagd zal worden naar een corona toegangsbewijs. Dit kan via de Corona app op uw telefoon, het tonen van uw gele vaccinatieboekje of een papieren bewijs (zie www.coronacheck.nl voor instructies). Geef elkaar de ruimte en bij klachten, blijf thuis!