zo 30 april om 15:00 uur

MMM: Muziek Matinee in de Messiaskerk

Tijd : 15.30 – 16.30 uur; Tea Inn vanaf 15.00 uur.

Toegang vrij; Een vrijwillige bijdrage in de kosten wordt zeer op prijs gesteld.

Voorjaarsconcert met het Kamerkoor Oegstgeest en het strijkkwartet Oegstgeest. Thema: van donker naar licht.
De eerste helft van dit voorjaarsconcert staat in het teken van het onbeschrijfelijke verdriet van de Mater Dolorosa: Maria die haar zoon ziet sterven aan het kruis. Met het Stabat Mater van de laat-klassieke componist Joseph Gabriel Rheinberger verblijven we nog even in de Lijdenstijd.
Daarna is het aangenaam luisteren naar drie werken van de moderne, populaire componist Ola Gjeilo: Home, the Rose, the Days of Beauty.
De liefhebbers van Dmitri Shostakovich komen aan hun trekken met Five Pieces for Two Violins and piano.
In de tweede helft van het concert wordt alle somberheid verdreven met het vrolijke lied van Georg Friedrich Händel: Spring is coming. De lentevreugd spat er af bij het lied van Edward Elgar: Fly, singing bird.
Het thema van de vrije vogel wordt op komische wijze herhaald door de zestiende-eeuwse hoofse componist John Bartlet met “Of all the birds that I do know.”.
Laat u weer verrassen door het altijd oorspronkelijke programma van de MMM.