zo 21 april om 14:30 uur

MMM: Muziek Matinee in de Messiaskerk

Concert: 15.30 – 16.30 uur; Tea Inn vanaf 14.30 uur.

Toegang vrij; Een vrijwillige bijdrage van 5 a 10 euro wordt zeer op prijs gesteld.

Op zondag 21 april 15.30 uur zal het Kamerkoor Oegstgeest onder leiding van Joke Geraets in de Messiaskerk te
beluisteren zijn.

Tijdens dit voorjaarsconcert brengen koor en solisten muziek van Haydn, Bach, Händel, Abt en Elgar.

Speciale aandacht voor de jonge, hoge sopraan Dorien Deodatus, studiegenote van Caroline Strating en voor de bekende Katwijkse pianist/organist Niek van der Meij.

We bewaren goede herinneringen aan een eerder optreden van het KAMERKOOR OEGSTGEEST begeleid door een strijkensemble en de organist/pianist Niek van der Meij. Dirigent is onze plaatsgenote Joke Geraets die haar koor op een steeds hoger niveau weet te brengen. De muziek klinkt niet “volop het orgel”, maar is eerder ingetogen en fijn besnaard. De liefhebbers van klassieke muziek komen aan hun trekken met Bach, Haydn en Händel. De jonge sopraan Dorien Deodatus schittert als soliste bij het SALVE REGINA van Joseph Haydn, het pièce de résistance van dit concert.
Bij het tweede deel van het concert laten we ons meeslepen door de heerlijke, romantische muziek van Hiller, Abt en vooral van Elgar. Deze laat-romantische componist laat zich in dit concert van een heel andere kant kennen dan in zijn Land of Hope and Glory en andere Pomp and Circumstance marsen.