do 9 maart om 20:00 uur

In deze tijd van crises groeien onderlinge spanningen en mensen lijken steeds meer tegenover elkaar te staan. Volk en elite drijven uit elkaar. Maar wie is het volk, en wie is de elite? Hoe kunnen we elkaar weer vinden? Wat doet bijbelse theologie met dit probleem? In deze lezing in de serie De Vernieuwers (initiatief van de Protestantse gemeente en de Vrijzinnigen Wassenaar) gaat Mechteld Jansen op deze vragen in en geeft zij haar visie hoe geloof en kerk een brug kunnen slaan.

Mechteld Jansen is theoloog en was predikant in Wageningen. Ze werkte 10 jaar in Kameroen en daarna als docent missiologie aan het Hendrik Kraemer Instituut. Ze promoveerde in 2002 aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Van 2008 tot 2021 was zij verbonden aan de Protestantse Theologische Universiteit, eerst als hoogleraar en vanaf 2014 als rector.

Donderdag 9 maart, 20:00 uur, Messiaskerk, Zijllaan 57, Wassenaar. Tickets €10,- inclusief koffie in de pauze en een glaasje wijn na afloop. Tickets kunnen gekocht worden bij het kerkelijk bureau van de PGW (Schoolstraat 4, 070-5114068, info@pkn-wassenaar.nl) en bij aanvang van de lezing.

Onderdeel van de Lezingenreeks DE VERNIEUWERS

Onze tijd heeft meer dan ooit behoefte aan idealen die we kunnen concretiseren. De Vernieuwers is een lezingenreeks met voorgangers en voortrekkers die ons hierbij helpen. Wie komt met een nieuw geluid waar we ook nu iets mee kunnen? Wie zijn richtinggevend op het terrein van levensbeschouwing en samenleving? Wat zijn de nieuwe levensbeschouwelijke trends en topics? In deze lezingenserie, georganiseerd door de PGW samen met de NPB Wassenaar, delen vier theologen hun idealen en laten je, zittend op het puntje van je stoel, op een nieuwe manier kijken naar je leven en wat echt van waarde is.

Alle lezingen beginnen 20:00 uur en worden wisselend gehouden in de Messiaskerk, Zijllaan 57 of in de NPB kerk, Lange Kerkdam 46, beiden in Wassenaar.

Tickets kosten € 10 per lezing, of € 40 voor de gehele serie van 5, inclusief koffie in de pauze en een glaasje wijn na afloop. Tickets kunnen gekocht worden bij het Kerkelijk bureau van de PGW en bij aanvang van iedere lezing.