zo 25 december om 10:00 uur

ds. Fulco Timmers in de Messiaskerk

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later terug te kijken.

De liturgie kunt u hier vinden.

“In het begin was het Woord” – zo begint het Kerstevangelie van Johannes. Al die dingen waar je aan denkt bij Kerst noemt hij niet: geen herders, geen schapen, geen kribbe of stal. Zo pelt Johannes het verhaal van Jezus af tot de kern. Alle franje eraf: het belangrijkste: alles begint bij het allesomvattende Woord. Wat betekent dat? Johannes zegt: woorden scheppen wat we zien, scheppen onze werkelijkheid. Klinkt dat niet gek? Je zou zeggen dat het omgekeerd is: je ziet iets en dán vertel je wát je ziet. Niet: je vertelt iets en dán ga je het zien. Maar deze Kerst ontdekken we dat Johannes misschien tóch gelijk heeft en waarom dat Woord zo belangrijk is voor ons en onze wereld.

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen.  Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.