zo 25 december om 10:00 uur

Locatie: Kievietkerk

Ds. Kees Mos in de Kievietkerk te Wassenaar

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later terug te kijken.

Met Kerst kijken we vaak nog eens terug. Hoe ziet de wereld er nu uit? Op welke manier is ons eigen leven veranderd? Wat is dan, in zo’n persoonlijke meditatie, ons ijkpunt? Ds. Mos zoekt in de Bijbelverhalen naar een antwoord. Wat wil het zeggen dat sommige Bijbelverhalen de geboorte van een kind als een teken aanduiden dat God ons ijkpunt zou kunnen zijn? Maar hoe verschijnt God dan in onze werkelijkheid, zo dat we daadwerkelijk de Onzienlijke als ijkpunt herkennen? We lezen Jesaja 7, 1 t/m 14 en Mattheus 1, 18 t/m 25. Twee Bijbelverhalen die ons volgens ds. Mos (dialectisch) verder kunnen helpen. We zingen weer volop Kerstliederen en Anneke Jansen heeft speciaal enkele delen uit de rococo suite van Fiocco ingestudeerd.

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen. Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.