zo 8 oktober om 10:30 uur

‘Preek van de Leek’ door Marjolein Moorman in de Dorpskerk

Een viering met de muziek van Taizé wordt gekenmerkt door veel zingen, daarnaast stilte en meditatie.

Marjolein Moorman zal in deze dienst voorgaan. Zij is geboren in Wassenaar en momenteel werkzaam als wethouder in Amsterdam.

Wat gebeurt er als een ‘leek’ een preek houdt? Iemand die geen dominee is, maar wel wat te zeggen heeft? Op zondag 8 oktober staat Marjolein Moorman (wethouder onderwijs in Amsterdam) op de preekstoel van de Dorpskerk.

In haar boek ‘Rood in Wassenaar’ beschrijft ze hoe haar idealen voor een eerlijke samenleving met gelijke kansen al in haar jeugd ontstonden. Aan de hand van een Bijbeltekst reflecteert ze op saamhorigheid, barmhartigheid en rechtvaardigheid.

Toegang gratis (er is wel een collecte ter bestrijding van de onkosten)

Het programma ziet er als volgt uit:

10.30 Aanvang dienst

11.30 Koffie en thee

12.00 Nagesprek met Marjolein

m.m.v. een Projectkoor o.l.v. Anneke Jansen. De begeleiding is in handen van Rijk Jansen. Hij bespeelt in deze viering de fraaie orgels van de Dorpskerk, alsook de Bösendorfer vleugel.

Allen van harte welkom!

De Preek van de Leek organiseren we samen met de NPB Wassenaar