zo 17 april om 10:00 uur

ds. Kees Mos vanuit de Messiaskerk

De liturgie kunt u hier vinden.

Een feestelijke dienst met medewerking van Nico Visscher, orgel. Solozang van Caroline Strating en Lars Zender, trompet. De Schriftlezingen zijn Psalm 19, 1 t/m 8, Handelingen 17, 18 t/m 23 en Johannes 20, 11 t/m 18. In de preek gaat het over de vraag wat Paulus bewoog om op de Areopagus in Athene (het toenmalige centrum van wetenschap) over de opstanding van Jezus uit de dood te beginnen. Waarom zette hij zich met deze boodschap zo nadrukkelijk af tegen de toen vigerende wetenschap. En hoe zou dit ‘nieuwe denken’ volgens hem bepalend worden voor de toekomst? Maar vooral gaat het deze zondag natuurlijk om de vraag: begrijpen wij wat Paulus bedoelde en wat is de actualiteit van zijn denken in onze tijd. Hoe kan de apostel ons met zijn denken over de opstanding van Jezus uit de dood, helpen om in onze tijd vertrouwen in de toekomst te hebben en in de vrede te blijven geloven. Weet u van harte welkom om naar de dienst te komen en samen de vreugde van Pasen te vieren!

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen.  Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.