zo 31 december om 19:00 uur

ds. Ad Alblas in de Dorpskerk

De liturgie kunt u hier vinden.

Zie deze viering als het ‘oog’ van de orkaan: een weldadige stilte ergens in de wervelende gebeurtenissen. Als kerken van Wassenaar schuilen we bij elkaar om het nieuwe jaar met nieuwe moed in te gaan.

Zo’n reflectiemoment is ook een aanrader voor niet-kerkelijke denkers. De eigentijdse Duitse filosoof Hartmut Rosa betoogt dat de kerk de voortrazende burger rust kan geven: ‘Religie herinnert ons eraan dat een andere houding tegenover de wereld mogelijk is’.  Zijn gedachten klinken mee met monumentale tekstfragmenten uit de Bijbel.

Er is samenzang en koorzang door de Hongaarse Katalin Kovacs en enkele koorleden. Rijk Jansen bespeelt het orgel. Leden van verschillende kerken dragen bij en de overdenking wordt gehouden door ds. Ad Alblas.

Bedenk: ‘Een goed begin begint met een goed eind’.

Aan het eind van de dienst zal een collecte worden gehouden. Na afloop is er gelegenheid met elkaar na te praten onder het genot van glühwein en een oliebol.

Let op:  er is géén Kindernevendienst