zo 2 juni om 10:00 uur

ds. Esther de Paauw en ds. Evert Jan de Wijer in de Dorpskerk

De liturgie kunt u hier vinden.

Intrede dienst Evert Jan de Wijer

In deze dienst wordt Evert Jan de Wijer door Esther de Paauw bevestigd als predikant van de Protestantse
Gemeente Wassenaar.

Na de dienst is er gelegenheid om kennis te maken met de predikant en zijn familie.

Zondag is het eindelijk zover. De feestelijke intrededienst van onze nieuwe predikant! Een bijzonder moment waarop we ds. Evert Jan de Wijer en zijn vrouw in onze gemeente verwelkomen.

M.m.v. de cantorij en trompettist Bas Otten

In het eerste gedeelte zal de verbintenis plaatsvinden. Vervolgens neemt ds. De Wijer de dienst over.

Ten aanzien van de lezingen en de preek schrijft hij: “ De lezingen van deze zondag, uit de boeken Deuteronomium en Marcus, spreken tot onze verbeelding. Tegenover zure mannen in zwartlaken pakken die zich tooien met  religieus gezag, meldt zich Jezus die stelt dat de sabbat ten dienste staat van de mens en niet andersom. Het is  natuurlijk afwachten aan welke kant zich deze nieuw te verbinden predikant zich zal bevinden – toegegeven, wel  met zwarte toga – maar het antwoord laat zich wel vermoeden. Het zal in Wassenaar wel meevallen met de strenge  zondagsrust en zo was hij het ook in Amsterdam niet anders gewend. Maar dat de gemeente ervoor bedoeld is om nieuw leven te geven aan wie dreigde ten onder te gaan, omdat de gemeente ooit zelf ontsprongen is aan wie een wanhopig bestaan leidde, dat is toch eigenlijk elke dag weer nieuw”.

Kortom het wordt een heuglijk samenzijn, waarbij u allen van harte welkom bent!

Oppas en kindernevendienst zijn aanwezig.

Graag tot zondag!

Adres: Dorpskerk, Plein 3, 2242 KB Wassenaar

Voor parkeren zijn er de volgende mogelijkheden – zie kaartje onder:

• Parkeren bij voorkeur op parkeerterrein Berkhei (achter de kerk)
  • Duinrellweg naast de kerk bij de begraafplaats (denk aan parkeerschijf!)

Houdt u er aub rekening mee dat u op het kerkplein niet kan parkeren.

We raden u dringend aan te parkeren op parkeerterrein Berkhei, Berkheistraat, 2242 KA Wassenaar.