zo 24 maart om 10:00 uur

Locatie: Messiaskerk

Ds. Ad Alblas in de Messiaskerk te Wassenaar

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later terug te zien

De liturgie kunt u hier vinden

De kinderen krijgen het druk zondag. Er moet gewerkt worden, aan ‘Palmpasenstokken’. Leuk om te doen en fijn om te weten wat het betekent. Tegen het eind van de viering komen de kinderen in optocht de kerk in om te laten zien wat ze gemaakt hebben.

Na de zegen wordt hun intocht een uittocht. Dit keer gaan zij allen vóór, naar ‘buiten’, de kerkruimte uit, de ontmoetingsruimte in, enerverende start van de nieuwe week.

De volwassen krijgen het eveneens druk. Er moet gewerkt worden, om een oud verhaal tot leven te brengen. Daardoor komt er nog meer werk op je af.

Gespreksstof te over, pittige bewustwording, de messiaanse levenswijze. Als de lezing open bloeit zien we waar het heen gaat: naar de stad van God en mensen, de stad van vrede voor allen. Als invalshoek kies ik deze zondag: de intocht als vredesdemonstratie.

Graag tot zondag!