zo 4 juni om 10:00 uur

Locatie: Messiaskerk

Ds. Esther de Paauw in de Messiaskerk te Wassenaar

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later terug te zien

De liturgie kunt u hier vinden

De eerste zondag na Pinksteren is zondag Trinitatis, ofwel de zondag van de Drie-eenheid. De Drie-eenheid is één van de grote mysteries van het geloof. Wij geloven in één God, maar kennen Hem als Vader, Zoon en Geest. In Mattheus 28 laat Jezus zien dat de kerk als gemeenschap haar oorsprong heeft in deze liefdevolle gemeenschap in God. Zij zijn één, niet van elkaar te scheiden en hebben toch ieder een eigen identiteit. Ik dacht… het lijkt de Protestantse Gemeente Wassenaar wel… ook een drie-eenheid, waarbij we soms heel erg één zijn, maar soms ook weer echt drie… Wat heeft de Drie-eenheid van God ons te zeggen in onze eigen zoektocht naar drie en één zijn… en kunnen we iets leren van de dans van Vader, Zoon en Geest in ons gemeente zijn?

En er is nog een goede reden om zondag naar de kerk te komen, want in deze dienst verbinden we onze seniorpastor Leendert Smit aan onze gemeente. Wij zijn blij met zijn komst en a.s. zondag is een goede gelegenheid om hem te leren kennen en hartelijk welkom te heten in ons midden.

Graag tot a.s zondag!