zo 7 augustus om 10:00 uur

ds. Esther de Paauw in de Messiaskerk

De liturgie kunt u hier vinden.

De komende zondagen lezen we elke keer een hoofdstuk uit het boek Ruth. Het boek ‘Ruth’ is een mooi verhaal over verbondenheid, zorgzaamheid voor elkaar, verlies en het samen zoeken naar nieuwe toekomst. Komende zondag lezen we in Ruth 1 over Naomi die haar man en kinderen verliest in een vreemd land en met lege handen terugkeert naar huis. Haar lot is bitter, maar Ruth laat haar daarin niet alleen. In het verhaal van Naomi en Ruth klinkt ook het verhaal van de joodse ballingen door die terugkeren na de Babylonische ballingschap. Ze zijn veel verloren en zoeken samen naar nieuwe toekomst. Ook wij hebben te maken met rouw en verlies, in ons persoonlijk leven en in ons kerkelijk leven. Het eerste hoofdstuk van Ruth bemoedigt ons om elkaar daarin niet los te laten en samen te zoeken naar nieuwe toekomst.U bent van harte welkom voor een mooie zomerse dienst in de Messiaskerk.

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen.  Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.