ma 25 december om 10:00 uur

ds. Ad Alblas in de Dorpskerk

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later terug te kijken.

De liturgie kunt u hier vinden.

Het valt niet mee deze Kerst. Over ‘vrede op aarde’ nadenken is haast niet te doen onder de huidige omstandigheden. Tegelijk schreeuwt de hele wereld er om. Juist nu komt het er op aan om te zingen tegen de verdrukking in.

We bestormen het al te bekende verhaal met onze vragen. Door te kloppen op wat niet klopt, zwaait de deur van het dubbel-gelaagde verhaal open.

Door de aanwijzingen te volgen komen we er steeds dieper in, om er weergaloos door verrast te worden.

Intens bidden we voor de vrede. We ontfutselen kinderen hun gedachten.

We zingen bekende kerstliederen op mooie melodieën. We worden verrijkt door de muzikale bijdragen van Amici della Musica o.l.v. Frank de Groot.

We wisselen een warme blik als we elkaar ‘de  vrede van Kerst’ toewensen. Engelen verwachten we niet, maar misschien gaat de hemel toch even open.

Allen van harte welkom!