zo 5 november om 10:00 uur

ds. Esther de Paauw in de Dorpskerk

De liturgie kunt u hier vinden.

Op deze zondag dicht bij Allerzielen en Allerheiligen noemen we de namen van hen die het afgelopen jaar in ons midden zijn gestorven. We herdenken hen daarmee persoonlijk, maar ook als deel van alle gelovigen die ons zijn voorgegaan. Allerzielen en Allerheiligen bepalen ons erbij dat het leven niet met ons begint, maar dat ons leven voortkomt uit velen die ons zijn voorgegaan. Vanuit dat besef worden we ook verbonden met het Eeuwige van God.

We lezen zondag uit 2 Koningen 2 hoe Elisa en Elia samen optrekken naar het moment dat Elia sterven zal. Het is een zeer rijk verhaal over wat het betekent om als levende en stervende samen die weg te gaan en over de vraag hoe je als mens kunt sterven naar God toe.

De dienst wordt opgeluisterd door het Sextet ‘Voicemade’. Zij brengen het prachtige ‘Gloria’ uit de Musikalische Exquien van H. Schütz ten gehore. Voor de kinderen is er kindernevendienst. Graag tot komende zondag