zo 11 december om 10:00 uur

Locatie: Kievietkerk

Ds. Jilles de Klerk in de Kievietkerk te Wassenaar

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later terug te kijken.

Gaudete (‘verheugt u!’) – derde zondag van advent Via stamboomonderzoek kun je nagaan op welke stamvader (- en moeder) je familie teruggaat. In de bijbel komen we dat ook tegen. Zo vinden we in Genesis het geslachtsregister van Adam en  Matteüs opent zijn evangelie met dat van Jezus. We slaan die opsommingen van namen meestal over. Aanstaande zondag niet. Er valt namelijk genoeg over te zeggen. Zo neemt Matteüs vijf vrouwen in Jezus’ geslachtsregister op. Stuk voor stuk  vrouwen die ‘hun mannetje’ staan. We lichten er zondag eentje uit: Rachab, een vrouw van lichte zeden. Wat doet een prostituee in het rijtje van Jezus?

Lector is Okko van Aardenne. We zingen begeleid door Anneke Jansen mooie adventsliederen.

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen. Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.