zo 4 december om 10:00 uur

ds. Richtsje Abma in de Messiaskerk

De liturgie kunt u hier vinden.

Komende zondag is het 2e Advent. We volgen het spoor van de wonderlijke vrouwen die in Matteüs 1 worden genoemd als voormoeders van Jezus. Zij komen van buiten, niet van binnen. Zo is ook Jezus niet één van ons. Is Advent misschien niet dat God doet wat wij verwachten, maar dat wij doen wat God verwacht? De lezingen zijn uit Ruth 1 en 4 en uit Matteüs 13:54-56. We zingen mooie Adventsliederen.

Om mijzelf even voor te stellen: ik ben nieuw in de regio en sinds mei 2022 werkzaam als predikant in de Protestantse Gemeente Oegstgeest. Hier ben ik met man en poes naar toe verhuisd, onze dochter en zoon studeren. Mijn geboortejaar is 1966 en mijn wieg stond in Leeuwarden. Sinds 2000 werk ik als predikant. De dienst in de Messiaskerk is mijn eerste preekbeurt buiten de eigen gemeente in deze regio! Graag tot zondag!

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen.  Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.