zo 16 oktober om 10:00 uur

Locatie: Kievietkerk

Ds. J.A.D. van der Boon in de Kievietkerk te Wassenaar

Op een niet direct doorzichtige wijze brengt Lucas a.s. zondagmorgen in hoofdstuk 18 de Eeuwige ter sprake. Hij laat Jezus gebruik maken van het beeld van een rechter, die in de bijschriften de niet eervolle titel ‘onrechtvaardig’ krijgt opgeplakt. De onrechtvaardigheid van de rechter wordt aan de kaak gesteld door een geschil met een weduwe, die een appeltje met deze rechter te schillen heeft. Hoeveel mensen hebben om de één of andere reden aan de Eeuwige op deze manier een vraag te stellen? Hebben het gevoel, dat in hun leven niet alles altijd gelopen is via de lijnen van rechtvaardig-heid? Het verhaal van Lucas biedt ons alle mogelijkheden om daarover na te denken, waarbij we niet onder de vraag uit kunnen, wie of wat wij ons voorstellen bij God.

Graag tot a.s. zondag!

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen. Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.