zo 16 oktober om 10:00 uur

ds. Rudi Oranje in de Messiaskerk

De liturgie kunt u hier vinden.

We beginnen met een zangoefening “op adem komen”.  Daarna begint de dienst met “licht dat ons aanstoot in de morgen”.  Na het gezongen Kyrie (Heer ontferm u) zingen we het ‘’Laudate omnes gentes”.  De overdenking gaat over het verhaal in I Koningen 3 het zogenaamde Salomo’s oordeel.   Eigenlijk is het een soort gelijkenis zoals we die kennen in het Nieuwe Testament. Of het nu echt van koning Salomo was stel ik overigens ter discussie. Het gaat om waar/echt leiderschap. Hoe spreek je recht, wat is rechtvaardigheid eigenlijk. De moeite waard om daarover na te denken…  Zo spreekt de koning in Israël naar Gods hart, zo spreekt de richter aan wie macht is gegeven.   Hoe dan?

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen.  Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.