zo 11 september om 10:00 uur

Locatie: Kievietkerk

Ds. Jilles de Klerk in de Kievietkerk te Wassenaar

We lezen zondag twee gelijkenissen over iets dat kwijtgeraakt is, maar teruggevonden wordt: een schaap respectievelijk een muntstuk. Als je terugvindt wat je kwijt was, maakt dat je blij. Tenzij het om het zwarte schaap gaat. Die ben je vaak liever kwijt dan rijk. Of om een muntstuk dat je niets waard is. Daar ga je niet alles voor doen om het terug te vinden. Dat is precies het verschil tussen Jezus en de geestelijk leiders van zijn tijd. Jezus zoekt de mensen op, die zij niet missen en liever kwijt zijn. Wie missen wij? En wie zijn we liever kwijt? De kindernevendienst is deze zondag in de Kievietkerk. Voor de kinderen naar hun eigen ruimte gaan lees ik ‘Tien zilveren guldens’ voor, een humoristische versie van Jezus’ gelijkenis, met ook nog eens mooie plaatjes.

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen. Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.