zo 15 mei om 10:00 uur

ds. Esther de Paauw vanuit de Messiaskerk

De liturgie kunt u hier vinden.

Veel dingen beginnen ideaal en mooi. Een eerste verliefdheid, een nieuw initiatief of bijvoorbeeld de vroege kerk. In Handelingen beschrijft Lukas de eerste gemeente als een ideale gemeenschap vol eensgezindheid en solidariteit. Zo zou het met de kerk altijd moeten zijn, maar de geschiedenis is weerbarstig. In het verhaal van Ananias en Safira analyseert Lukas hoe kwetsbaar iedere gemeenschap, en ook de kerk is voor de ondermijning van vertrouwen en geloofwaardigheid. Het is een confronterend verhaal, maar ook heel herkenbaar, dat ons ook de weg wijst hoe geloofwaardigheid en vertrouwen weer kunnen worden opgebouwd. Kortom een boeiende dienst a.s. zondag in de Messiaskerk.

Met Nico Visscher op het orgel.

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen.  Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.