zo 20 februari om 10:00 uur

ds. J.W. vd Straten vanuit de Dorpskerk te Wassenaar

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later terug te zien

Aanstaande zondag stel ik u voor aan Jozef. Een dromer met grote doelen en ambities, helaas niet bepaald ongehinderd. De werkelijkheid en de modderige dagelijkse praktijk is voor hem laat ik zeggen.. lastig. Zijn eigen broers beramen zich hem te doden. Een oeroud motief dat even actueel is, mensen die elkaar niet behandelen zoals ze elkaar moeten behandelen. Jozef komt in de gevangenis en zal uiteindelijk leider in Egypte worden.  In het land van zijn broers is, net zoals vandaag de dag in Afghanistan door de strenge winter, hongersnood. De broers worden naar het land waar Jozef de scepter zwaait gestuurd op zoek naar graan om te overleven en er volgt een rendez-vous. Wat gebeurt er als deze broers elkaar zien? Wat betekent het voor de vrede in dit verhaal? Het nieuws vertelt ons over de spanningen in Oekraïne. Als gemeente Wassenaar hopen we ook deze zonder samen te komen om te verdiepen in de vrede. We zingen ervan na de overdenking. Graag tot zondag!

Voor onze kerkdiensten is geen coronatoegangsbewijs vereist.  Dat geldt ook voor uitvaartplechtigheden.  Wij volgen hierin de landelijke richtlijnen.  Bij kerkdiensten en andere bijeenkomsten hanteren we de 1,5 meter afstand en dragen we een mondkapje tijdens het verplaatsen (in- en uitgaan van het gebouw).
Er geldt geen maximum bezoekers en u hoeft zich niet van te voren aan te melden