zo 13 juni om 10:00 uur

ds. Eric Matser in de Messiaskerk te Wassenaar

Helaas wordt deze dienst niet online uitgezonden.

Kinderen zijn welkom in de Kindernevendienst (graag aanmelden – zie onder)

Beste gemeenteleden. Aanstaande zondag hoop ik voor de eerste keer bij u voor te mogen gaan. De meesten van u zullen mij daarom nog niet kennen. Ik ben sinds 7 jaar predikant in de Gereformeerde kerk Groote-Lindt in Zwijndrecht. Dit is mijn eerste gemeente. Voor die tijd heb ik als bedrijfsadviseur gewerkt bij MKB-Adviseurs, onderdeel van MKB Nederland gevestigd aan de Maliebaan in Den Haag. Ik kom uit een ondernemersgezin en bij ons thuis in Wageningen ging het altijd of over de zaak of over de kerk. Ik heb van beiden iets meegekregen. Samen met mijn vrouw Anja Matser-Verhoeven hebben wij theologie gestudeerd aan de UvA. Ik ben in 2001 afgestudeerd bij prof. Karel Deurloo op Ezechiël.

Het thema van de dienst voor a.s. zondag is ‘vrijheid’. Omdat we hier in Nederland steeds meer de coronavirus die ons land bijna 1,5 jaar lang in de greep hield onder controle krijgen ervaren we sinds kort weer meer vrijheid. Vrijheid is nooit vanzelfsprekend. Dat hebben de Israëlieten ook altijd ondervonden. De eerste lezing is dan ook uit Exodus 19 dat begint met de woorden ‘in de derde maand na de uittocht der Israëlieten uit het land Egypte…’.Waarvan de Eeuwige even later zou zeggen: ‘dat Ik u op arendsvleugelen gedragen heb’. De tweede lezing is uit Joh. 5 waar staat dat Jezus zegt: ‘de Zoon kan niets doen van Zichzelf, of Hij moet het de Vader zien doen’. Ook Jezus werd gedragen om te kunnen doen wat Hij deed. Het thema ‘vrijheid’ ga ik verder uitwerken op basis van de metafoor van een arend / adelaar. Na de verkondiging gaan we dan ook luisteren naar dat prachtige lied van Huub Oosterhuis: ‘Die mij droeg op adelaarsvleugels’. Ik zie uit naar een inspirerende dienst waarbij wij hopelijk zelf mogen gaan ervaren wat het is om gedragen te worden.

Er geldt een maximum van 30 bezoekers per dienst. U kunt zich voor deze dienst aanmelden bij het Kerkelijk Bureau.