zo 13 juni om 10:00 uur

Locatie: Kievietkerk

ds. Jilles de Klerk vanuit de Kievietkerk te Wassenaar

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later te zien op Youtube Dutch Divine Services

Een man en vrouw bij de put. Dat kom je in de Bijbel vaker tegen. Steeds hangt er dan iets in de lucht. Er ontstaat iets tussen die twee. Zo ook hier. Maar wat is het tussen Jezus en de Samaritaanse vrouw in Johannes 4? Geen liefde op het eerste gezicht. Daarvoor is er te veel dat tussen hen in staat. Maar Jezus doorbreekt taboes en tradities en weet zo de vrouw voor zich te winnen. Een mooi lied bij dit verhaal is lied 188: Bij de Jakobsbron stond ik dorstig in de zon op het middaguur der schaamte. Waar Hij, vreemd genoeg, mij, een vrouw, om water vroeg, mij Samaritaanse.

De zanggroep o.l.v. Anneke Jansen zal het ten gehore brengen en wij zelf mogen twee coupletten van het slotlied meezingen! Alleen dat al is reden genoeg om zondag te komen putten uit de bron die de kerkdienst is.

Er geldt een maximum van 30 bezoekers per dienst. U kunt zich voor deze dienst aanmelden bij het Kerkelijk Bureau.