zo 17 oktober om 10:00 uur

Locatie: Kievietkerk

ds. Mos vanuit de Kievietkerk te Wassenaar

De beroemde Russische romanschrijver Dostojewski vertelt in Misdaad en Straf over een arme student die zijn hospita, een oude alleenstaande vrouw, vermoordt om zich van haar geld meester te kunnen maken. Ze bewaarde het in de spreekwoordelijke oude kous ergens in huis. In de ogen van de student lag zijn leven nog voor hem. Haar leven was voorbij. De moord kwam echter al spoedig uit en de dader werd achter slot en grendel gezet. In de gevangenis, zo vertelt Dostojewski verder, leest de student in de Bijbel en vraagt een gewezen prostituee hem om Johannes 11 op te slaan, het verhaal over de opwekking van Lazarus. Zijn leven neemt hierdoor een keer ten goede. Wat maakt dat Dostojewski denkt dat het lezen van dit Bijbelverhaal zoveel invloed op iemand kan hebben? In de preek wijst ds. Kees Mos in het Bijbelverhaal verschillende punten aan die een verklaring bieden. Ook trekt hij de lijn door naar wat voor ons van betekenis kan zijn. Om de preek te volgen helpt het als u het verhaal al een keer van tevoren hebt doorgelezen. Het is echter geen vereiste. Weet u te allen tijde van harte welkom!

Voor onze kerkdiensten is geen coronatoegangsbewijs vereist.  Dat geldt ook voor uitvaartplechtigheden.  Wij volgen hierin de landelijke richtlijnen.  Wel is een dringend advies om gepaste afstand te houden. Onze kerken bieden daarvoor over het algemeen voldoende ruimte.

Er geldt geen maximum bezoekers en u hoeft zich niet van te voren aan te melden