zo 10 oktober om 10:00 uur

Locatie: Messiaskerk

ds. Ton Verbeek

Op deze zondag lezen wij volgens het oecumenisch leesrooster Marcus 10, 17 t/m 27, in de NBG vertaling genoemd  ‘Over de rijke jongeling. Met daarin deze uitspraak van Jezus “Het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.’ Vs 25.

Mijn eerste reactie is dat ik weer geconfronteerd wordt met een radicale Jezus die iets van mij vraagt waaraan ik niet kan voldoen. Want ook ik ben een heel rijk mens.

Of is dit tekstgedeelte vooral bedoeld om na te denken over wat rijkdom nu eigenlijk in mijn leven betekent?  In mijn uitleg en verkondiging kies ik voor dit laatste. Als thema voor deze dienst zou ik willen kiezen voor ‘Welke rijkdom is nu echt belangrijk?”.

Voor onze kerkdiensten is geen coronatoegangsbewijs vereist.  Dat geldt ook voor uitvaartplechtigheden.  Wij volgen hierin de landelijke richtlijnen.  Wel is een dringend advies om gepaste afstand te houden. Onze kerken bieden daarvoor over het algemeen voldoende ruimte.

Er geldt geen maximum bezoekers en u hoeft zich niet van te voren aan te melden