zo 12 november om 10:00 uur

ds. van der Boon in de Dorpskerk

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later terug te kijken.

De liturgie kunt u hier vinden.

Op de zondag na de gedachtenis van de overledenen, gaan wij op weg naar de laatste zondag van het kerkelijk jaar.

We lezen Psalm 126 in de vertaling van dr. Ida Gerhardt en dr Marie van der Zeyde. Zij gaven aan deze Psalm een eigen gekozen titel: Het lied der hoop. Psalm 126 maakt deel uit van de groep bedevaartsliederen (Psalm 120 t/m Psalm 134), geciteerd door de pelgrims die opgingen naar Jeruzalem.

Wanneer wij ons leven zien als een reis, dan vertelt Psalm 126 ons iets over ons leven – met daarin de bekende regel uit de Psalm die wij lezen: ‘zij die zaaien met tranen, zullen oogsten met jubel…’. Deze regel wordt vanuit een vertaling in vele variaties vaak geciteerd. Maar hoe kunnen we hem verstaan?

Graag tot ziens (of tot horens vanuit) a.s. zondag in de Dorpskerk!

Deodaat van der Boon