zo 18 juni om 10:00 uur

ds. M. Bezemer in de Dorpskerk

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later terug te kijken.

De liturgie kunt u hier vinden.

De overdenking van deze zondag gaat over de boog (regenboog) als teken van het verbond in het verhaal met Noach waarmee God het begin van zijn nieuwe weg met ons en alle levende wezens opnieuw begint. Hij laat met die belofte ons niet meer los en zegt dat nooit meer het water zal aanzwellen tot een vloed die alles en iedereen vernietigd. En met de vorm van de boog lijkt al een soort voorbode gekozen te zijn van het beeld van een poort die ons met het hemelse verbind. En zo lijkt in het verlengde daarin het openbaringsverhaal van Johannes te staan. Zijn droom, zijn visioen waar de poort opnieuw een nieuwe weg ingaan symboliseert. Door de poort gaan betekent in de Bijbel een achterlaten van het oude en het betreden van het nieuwe…de weg van Jezus Christus..