zo 21 mei om 10:00 uur

Locatie: Kievietkerk

Ds. Marja Flipse in de Kievietkerk te Wassenaar

Stel, je bent anderhalf uur lang helemaal opgegaan in een prachtig concert. Even heb je samen met een zaal vol vreemden een wonder beleefd. Je zou die ervaring voorgoed bij je willen houden. Maar het slotakkoord klinkt, de lichten in de zaal gaan aan, het publiek applaudisseert, het podium loopt leeg, het geroezemoes zwelt aan, mensen gaan lopen. Eenmaal buiten zou je het liefst een willekeurige voorbijganger willen aanklampen en vertellen wat je hebt meegemaakt, maar die heeft daar geen boodschap aan, en bovendien zijn er toch geen woorden voor. Zo voelt de zondag tussen Hemelvaart en Pinksteren, ‘Wezenzondag’.

Het is Pasen geweest. Anderhalve maand lang is Jezus’ aanwezigheid nog voelbaar. Maar dan is het toch echt voorbij. ‘Heer, gaat Gij van ons heen, in deze tijd?’ zingen we deze zondag in lied 662. Vertwijfeld en verwijtend. Maar ook met uitzicht op Pinksteren, het feest dat ons nieuwe moed en geestdrift inblaast.