zo 30 oktober om 10:00 uur

ds. Guus A.V. Fröberg in de Dorpskerk te Wassenaar

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later terug te zien

We lezen deze zondag Lucas 19 : 1-10, het verhaal van Zacheüs. Zacheüs is in zijn carrière vastgelopen. Zijn graaien is hem gaan tegenstaan. Wanneer hij ’s ochtends in de spiegel kijkt walgt hij van zichzelf. Hij ziet daar een kleine, onaantrekkelijke man die zich verrijkt ten koste van de anderen. Hij ziet daar een man die door iedereen met de nek wordt aangekeken. Hij ziet de leegheid in zichzelf. Hij ziet een man die anders wil zijn.Maar hoe doe je dat? Een ander mens worden. De lezing uit het Eerste Testament is Genesis 12 :1-8. Ook dit is het verhaal van een radicale ommekeer, een roeping. Abram wordt geroepen om met de zijnen op weg te gaan.

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen.  Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.