zo 26 februari om 10:00 uur

ds. Esther de Paauw in de Messiaskerk

De liturgie kunt u hier vinden.

Deze week is het carnaval en dat betekent het begin van de ‘vastentijd’ ofwel de veertigdagen-tijd waarin we toeleven naar Pasen. Traditioneel een periode van bezinning en van het ‘vasten’ van dingen die je te veel in beslag nemen.

Wie echter ruimte maakt, komt ook de leegte tegen. Op deze eerste zondag van de veertigdagen lezen we hoe Jezus in de woestijn ook worstelt met de ‘leegte’, met leegte in Hemzelf, maar ook de leegte van Gods afwezigheid. Hoe weersta je de verleiding om de leegte te ontvluchten of te vullen met de verkeerde dingen?

Met Nico Visscher op het orgel en medewerking van de projectcantorij Messiaskerk o.l.v. Cees van Delft gaan we met elkaar de veertigdagentijd in.

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen.  Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.