za 18 december om 15:00 uur

Het programma vindt u hier

De organisatie van het Dickens Festival, dat jaarlijks in december plaats vindt in Wassenaar in en rond de Dorpskerk, is door de coronamaatregelen genoodzaakt om het evenement zodanig af te schalen, dat het valt binnen de huidige beperkingen, zoals het houden van 1.5 m afstand. Daarom is gekozen voor een Dickens Kerst Concert, dat zal plaatsvinden op zaterdag 18 december 2021 om 15.00 uur in de Dorpskerk, Plein 3, te Wassenaar.

Aan het concert werken onder regie van Nicolette Senf mee een klarinetkwintet van Muziekvereniging Excelsior, het American School Community Choir onder leiding van Liat Alkan-Heymann en organist Rijk Jansen. Het concert wordt geopend door dominee Jilles de Klerk met een woord van welkom en het lezen van het Kerstverhaal over de geboorte van Jezus zoals opgetekend in het Evangelie van Lucas. Het programma bestaat uit een mix van Christmas Carols gezongen door het ASH koor, muziek van Bach en Mozart door het klarinetkwintet en orgel. Het koor met het klarinetkwintet zullen onder meer ten gehore brengen Bridge over Troubled Water van Paul Simon en Unforgettable van Cole Porter. Ook zullen een aantal eeuwenoude kerstliederen als Stille Nacht en Ere zij God samen worden gezongen door de bezoekers van het concert en het ASH koor.

Helaas is door de 1.5 m maatregel het aantal bezoekers gelimiteerd. Door een aantal donorbijdragen zijn de kaartjes gratis te verkrijgen bij het Kerkelijk Bureau aan de Schoolstraat 4, bij voorkeur bestellen via info@pkn-wassenaar.nl of telefonisch 070-5114068. Daarvoor geldt op is op, dus wilt u komen, regelt u dan direct uw kaartjes.

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later terug te zien vanaf zondag 19 december via You Tube Dutch Divine Services Wassenaar.

Voor toegang tot het concert is het tonen van de QR code voor het coronavaccinatiebewijs verplicht.

Na afloop van deze dienst wordt bij de uitgang uw financiële bijdrage ge-vraagd ter bestrijding van de kosten die het Dickens Kerstconcert met zich meebrengen. Als richtbedrag geven we u graag € 5,- p.p. ter overweging. Heel hartelijk dank.