zo 12 december om 16:00 uur

Cantatedienst in de Dorpskerk te Wassenaar

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later terug te zien

Het Haags Barokgezelschap onder leiding van Frank de Groot voert in de Dorpskerk de Bach cantate ‘Trost mein Jesu kommt’(BWV151) uit.

Let op: In verband met Corona voorschriften zal deze uitvoering NIET om 19.00 uur (zoals te doen gebruikelijk) beginnen maar om 16.00 uur !

Voorganger in deze cantatedienst is ds. Esther de Paauw.

Het is een cantate voor oboe d’amore, strijkers en continuo. Solisten zijn: Sopraan Bobbie Blommesteijn, alt Resina Fabius en bas Klaas Aantjes. De ‘Trost’ in deze cantate brengt Bach tot uitdrukking in een prachtige, langzame, sopraan aria, gevolgd door muziek met veel virtuoze passages. Het slot is, zoals zo vaak in cantates van de grote meester, een mooi, ingetogen, koraal. Daarna volgen twee korte stukjes van de moderne componist Rihards Dubra voor koor en kistorgel.

Organist is Rijk Jansen.

‘Trost’ is zeker zeer toepasselijk in deze akelige corona tijd, dus zijn wij verheugd deze muziek voor u te kunnen uitvoeren.

Voor onze kerkdiensten is geen coronatoegangsbewijs vereist.  Dat geldt ook voor uitvaartplechtigheden.  Wij volgen hierin de landelijke richtlijnen.
Bij kerkdiensten en andere bijeenkomsten hanteren we de 1,5 meter afstand en dragen we een mondkapje tijdens het verplaatsen (in- en uitgaan van het gebouw).

Er geldt geen maximum bezoekers en u hoeft zich niet van te voren aan te melden