za 3 augustus om 16:00 uur

Promenadeconcert in de Dorpskerk te Wassenaar

Elza Heinsberg Trio

Toegang: vrij. Na afloop is er een open-deur collecte.

Barok muziek in de Wassenaarse Dorpskerk

Het Elza Heinsberg Trio bestaat uit: Eriko Nagayama, een Japanse violiste, Marta Pindór, een Poolse toetseniste en Elza Heinsberg, de leider van het Trio, een Letse fluitiste.

Ze hebben elkaar ontmoet op het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en dat bewijst wel dat muziek een universele taal is die over alle grenzen heen reikt.

Het programma is louter barok: de Duitse Bach, Haendel en von Biber, de Franse Boismotier en de Italiaanse Corelli: heerlijke toegankelijke muziek voor fluit, viool en klavier.

Oorspronkelijk begeleidt Marta Pindór deze werken op een klavecimbel maar in dit concert speelt zij op het kistorgel van de Dorpskerk dat voor deze gelegenheid is gestemd op 415Hz, want dit trio speelt op historische instrumenten en die zijn allemaal wat lager gestemd dan de huidige, moderne, instrumenten.

Het kerkbestuur van de Dorpskerk in Wassenaar al meer dan 20 jaar in de zomerperiode concerten op zaterdagmiddag van 16.00 tot 16.45 uur in dit oudste en mooiste monument van Wassenaar. De sfeer en de uitstekende akoestiek van dit gebouw lenen zich hier uitstekend voor en geven de hele Wassenaarse bevolking op zaterdagmiddag, na het boodschappen doen, de gelegenheid even te genieten van lichte, klassieke muziek. De toegang is vrij en na afloop is er een open-deur collecte.
De uitvoerenden zijn gedeeltelijk professionele musici en gedeeltelijk zeer gevorderde amateurs, voor het merendeel uit Wassenaar afkomstig. Ook dit jaar hebben wij een zeer gevarieerd programma weten samen te stellen. De muziek, die wordt gespeeld kan men rangschikken onder ‘light classical music’. Bach, Mozart, Schubert, maar ook bijvoorbeeld melodische muziek van de  Beatles en Abba.
Deze concerten zijn bedoeld voor àlle Wassenaarders, die in de voorafgaande jaren meestal in grote getale deze concerten hebben bezocht.

Elsa Heinsberg Trio