Vanaf 13 juli vinden er op zeven achtereenvolgende zaterdagen van 16:00 – 16:45 uur de zogenaamde “Promenadeconcerten” plaats in de Wassenaarse Dorpskerk.

Toegankelijke muziek die gebracht wordt door een mix van professionele musici en musici “op weg naar het podium”.

Het eerste concert is op 13 juli wanneer Marco van Lente als de enige amateur in deze zomercyclus zowel het prachtige Hinsz-van Dam orgel als het twintigste-eeuwse Mutin orgel bespeelt. Marco speelt werken van Saint-Saëns, Edward Elgar, Franz Liszt en Robert Schumann.

Kom luisteren naar deze prachtige instrumenten bespeeld door een begaafd musicus en beleef de akoestiek van de Dorpskerk.

De toegang tot het concert is uw glimlach maar na afloop bevelen wij de collecte aan de uitgang van harte aan.

De volgende concerten zijn:

• 20 juli Joost Willemze, Harp
  • 27 juli Diederik Smulders en Rutger Jansen, Cello en piano
  • 3 augustus het Elza Heinsberg trio dat “baroque” muziek ten gehore brengt
  • 10 augustus Martijn Pranger op beide orgels
  • 17 augustus het beroemde “Van Biemen Trio” met Tchaikovsky
  • 24 augustus Joël Boone die met orgel en zang de reeks promenadeconcerten besluit

zie ook de agenda