zo 5 mei om 10:00 uur

Ds. Esther de Paauw in de Messiaskerk te Wassenaar

Te bekijken via www.kerkdienstgemist.nl en ook later terug te zien

Bevrijding is het grote thema van het Oude Testament. Het verhaal van de Exodus en de Ballingschap zijn beide ervaringen van bevrijding. Daarbij gaat het wel door de diepte heen. In Jeremia 33 lezen we hoe de profeet de val van Jeruzalem al aankondigt, terwijl het volk nog hoopt op redding. Met de aankondiging van haar ondergang is er echter ook uitzicht op herstel. Komende zondag lezen we deze tekst ook in het licht van 4 en 5 mei. We vieren zondag de Bevrijding, maar herinneren ons ook de doden, het kwaad en het leed. 4 en 5 mei raken daarmee ook aan Pasen, dood en leven, sterven en opstaan. In het geweld van de wereldgeschiedenis vasthouden aan de hoop op Gods koninkrijk. Graag tot zondag in de Messiaskerk.

Met Nico Visscher op het orgel.

En er is kindernevendienst.

Graag tot zondag!