zo 17 maart om 14:30 uur

MMM: Muziek Matinee in de Messiaskerk

Concert: 15.30 – 16.30 uur; Tea Inn vanaf 14.30 uur.

Toegang vrij; Een vrijwillige bijdrage van 5 a 10 euro wordt zeer op prijs gesteld.

Met als thema “SPRING IS COMING”, een Ode aan de Lente.

Bij dit voorjaarsconcert van leerlingen en ouders van de Amerikaanse school in Wassenaar kunt u luisteren naar het Community choir o.l.v. Liat Alkan en het Jongerenkoor JAKK o.l.v. Idan Goldwasser.

Het muziekonderwijs op de ASH staat op een zeer hoog (conservatorium) niveau. Fenomenaal hoe muziekdocent Idan Goldwasser met steeds weer een nieuwe lichting studenten een top niveau weet te bereiken: chapeau !

De leden van het Community choir zijn dertig à veertig jaar jonger dan de gemiddelde kerkganger. Dat is aan de stemmen te horen. Het koor telt vooral leden uit de grote internationale gemeenschap in Wassenaar. Het repertoire is heel breed.

De evergreens als “You make me feel so young”, “Blue Moon”, “Can’t help falling in love” en “Love me tender” verrassen door een heel nieuw arrangement. Het is swingende muziek die aanstekelijk werkt.

Je voelt het : Spring is coming!

Het instrumentale intermezzo wordt verzorgd door Joke Hodes, de virtuoze violiste van het Klimt Ensemble.

Allen van harte welkom!

Zolang de MMM bestaat-15 jaar- wordt in het voorjaar een concert gegeven door leerlingen en ouders van de Amerikaanse school in Wassenaar.

Er is een band gegroeid tussen de internationale gemeenschap van de American School of The Hague-de ASH- en onze kerk. De laatste jaren werkt het Community choir ook mee aan het Dickens Festival. Het Community choir onder leiding van Liat Alkan telt vele nationaliteiten. De stemmen zijn jong, de zangers zijn niet in het zwart gekleed, kijken niet in zwarte muziekmappen, maar zingen uit het hoofd, met volle overtuiging. Het repertoire is gevarieerd, maar vooral swingend en vrolijk stemmend. Je vergeet de koude kerk, je voelt dat het lente wordt !

Het kleine kamerkoor YAKK is een kleine groep jongeren die a capella zingen, op conservatoriumniveau: een geweldige prestatie van muziekdocent Idan Goldwasser.

Daarnaast zijn enkele instrumentale solisten te horen.