zo 18 februari om 14:30 uur

MMM: Muziek Matinee in de Messiaskerk

Tijd : 15.30 – 16.30 uur; Tea Inn vanaf 14.30 uur.

Toegang vrij; Een vrijwillige bijdrage van 5 a 10 euro wordt zeer op prijs gesteld.

Klimt Ensemble

Op zondagmiddag 18 februari treedt het Klimt Ensemble op in de Messiaskerk. Dit ensemble bestaat uit Peter Vos, zang, Joke Burghardt, viool en Arjan van Baest op piano.

Het KLIMT ENSEMBLE komt terug in de Messiaskerk. Dat is op veler verzoek want het optreden vorig jaar was verrassend, ja, spectaculair en trok meer dan 200 bezoekers.

Deze keer is het thema ODE aan de LIEFDE.

De zanger van het trio beheerst alle aspecten van het vak: opera, operette, Franse chansons, poëzie, cabaret en songs uit beroemde musicals. Daarnaast is hij in de Lijdenstijd vaak als evangelist bij oratoria te horen. De violiste speelt fijnbesnaard en treft in alle registers de juiste toon. De pianist maakt creatieve arrangementen op maat in samenspel met de twee andere musici. Er is een voortdurende wisselwerking binnen het trio.

Het is muziek en theater tegelijk.

Pianist Arjan Baest maakt bijzondere arrangementen waarbij duetten naar zang en instrument worden omgezet. Het ensemble geeft geen klassiek recital, maar verwerkt poëzie, voordrachtskunst, cabaret, musical, opera en het lied in een  adembenemende theatrale muzikale voorstelling. De ster van het ensemble is Peter Vos. Hij komt uit de operawereld, maar is ook vaak de evangelist in de grote oratoria. Deze ster kan stralen dankzij de virtuoze begeleiding van violiste Joke Burghardt, concertmeester van twee orkesten, en toppianist en arrangeur Arjan van Baest.

Spectaculair.

De vaste bezoekers van de Muziek Matinee Messiaskerk (MMM) beoordeelden de voorstelling die het Klimt Ensemble vorig jaar op 22 januari gaf, als het spectaculairste en vooral mooiste concert in 15 jaar MMM. Het was ook het drukst bezochte concert: de stoelen moesten uit alle hoeken van de Messiaskerk worden aangesleept.

Voorafgaand aan het concert is er de Tea Inn vanaf 14.30 uur. Het concert begint om 15.30 uur en duurt tot 16.30 uur.

Graag tot ziens op zondag 18 februari.