zo 10 september om 10:00 uur

ds. Esther de Paauw in de Dorpskerk

Soms heb je als predikant ook gewoon zin in een leuk Bijbelverhaal. Daarom lezen we komende zondag Daniël 3. Drie vrienden van Daniël buigen niet voor Nebukadnessar en eindigen in een vurige oven. Het verhaal sluit prachtig aan bij de evangelielezing uit Mattheus 18. Beide teksten stellen ons voor de vraag of we ons durven uitspreken tegen wat niet goed is.

Wat doen we als je wordt geconfronteerd met verkeerd gedrag van anderen? Zwijgen we? Oordelen we achter iemands rug? Of spreken we de ander er eerlijk op aan? In wat we doen blijkt aan wie of wat we dienstbaar zijn. Daniël 3 is een leuk verhaal vol scherpzinnige humor, maar ook met serieuze vragen aan de mensen van toen en aan ons.

We zingen natuurlijk weer mooie liederen onder het gloedvolle orgelspel van Rijk Jansen. En er is kindernevendienst.

Allen van harte welkom!