zo 16 juli om 10:00 uur

Locatie: Kievietkerk

Ds. Ad Alblas in de Kievietkerk te Wassenaar

De viering aanstaande zondag is bijzonder voor mij. Tot nu toe was ik regelmatig bij u als gastvoorganger, vanaf 19 juni ben ik uw eigen (waarnemend) predikant. Het voelt bijzonder goed om zondag zó de kerk binnen te komen voor de gezamenlijke viering.

Volgens het oecumenisch rooster lezen we Matteüs 13: een zaaier ging uit om te zaaien. Dat doet hij erg royaal. Niet vreemd, dat niet alles opkomt. Waarom toch zó gedaan? Het gaat deze zondag niet alleen om zelfreflectie of de preek wel in goede aarde valt. Het ‘Woord van God’ is royaler dan de preek. Daarbij biedt de gelijkenis ons meer dan de gebruikelijke uitleg. Het wordt spannend als we ons nu eens niet met de aarde maar met zaaier identificeren. Dat gaat over alle communicatie, in het bijzonder die van het heilige. De profetenlezing over God die zich laat vinden wordt verweven in de liturgie. Met Jesaja: “daar word je echt blij van!”

Allen van harte welkom!

Er is helaas geen Kindernevendienst van 9 juli t/m 20 augustus ivm vakanties