zo 5 maart om 15:00 uur

MMM: Muziek Matinee in de Messiaskerk – al 15 jaar!

Tijd : 15.30 – 16.30 uur; Tea Inn vanaf 14.30 uur.

Toegang vrij; Een vrijwillige bijdrage in de kosten wordt zeer op prijs gesteld.

De Muziek Matinee op zondagmiddag 5 maart in de Messiaskerk heeft een programma dat telkens weer verrast.

Het thema is ZIELSVERLANGEN, een woord dat lijkt op Sehnsucht uit de Romantiek, maar een diepere betekenis heeft.

De uitvoerenden zijn: het Ensemble Vocaal Amsterdam, het strijkkwartet MATILO, sopraan Sara Corbey, Gerrie Meijers piano en orgel.

Het geheel staat onder leiding van onze plaatsgenote Joke Geraets.

Uitgevoerd wordt een waaier van werken uit de vroege en de late romantiek: van Felix Mendelssohn en Edward Elgar tot aan hedendaagse componisten Eric Whitacre en Ola Gjeilo.  Het concert wordt besloten met het prachtige Dark Night of the Soul van de Noorse componist Ola Gjeilo. De tekst beschrijft de worsteling van de ziel in donkere periodes van het leven en de uiteindelijke verlossing.

Muziek die de ziel raakt, dat is de rode draad door het programma.

Het concert is van 15.30 tot 16.30 uur;

Vrij toegang, maar mede vanwege de hoge energiekosten wordt een vrijwillige bijdrage zeer op prijs gesteld.

De Tea Inn begint om 14.30 uur.

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen.  Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.