zo 12 maart om 10:00 uur

Locatie: Kievietkerk

Ds. Jilles de Klerk in de Kievietkerk te Wassenaar

Op de derde zondag van de 40-dagen lezen we het verhaal van Jezus en de Samaritaanse vrouw (Johannes 4: 5-42). Ze raken op initiatief van Jezus in gesprek. Een gesprek vol misverstanden dat toch uitloopt op een verstandhouding tussen beiden. Dat komt omdat Jezus een diepere laag bij de vrouw weet aan te boren. Waar pijnlijke ervaringen, schaamte, onbegrip en gekwetstheid een rol spelen. Geen makkelijke onderwerpen, onderwerpen die we liever voor onszelf houden. Een ander begrijpt het vaak niet of niet helemaal. of reageert verkeerd. Daarom praten we soms veel, maar zeggen we elkaar weinig, geven we ons niet bloot. Waar Gods geest werkt, gebeurt het omgekeerde. Daar wordt met weinig woorden alles gezegd. Het oppervlakkige wijkt en op een dieper niveau ontstaat begrip. Van Jezus voor wie de vrouw is. En van de vrouw voor wie Jezus is.

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen. Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.